2020 to rok zmian dla Instagrama – i to dość znaczących!
Przede wszystkim, Instagram bardzo mocno zaczął promować Instagram Reels – i o ile już wprowadził je w paru krajach, o tyle w Polsce wciąż na to czekamy z utęsknieniem! Reels to coś podobnego do TikToka lecz bezpośrednio na instagramie – wszyscy specjaliści i twórcy zakładają, że będzie mocno wybijane w aktualnościach i będzie warto z niego korzystać. Mimo, że jeszcze go nie ma, ostatnio nastąpiły pewne zmiany w aplikacji instagram przygotowujące nas wyglądowo zarówno do Reels jak i ułatwiające… robienie zakupów poprzez tę aplikację.

- Powiadomienia, które wcześniej znajdowały się w dolnej części ekranu (na miejscu 3) są teraz zaraz obok wiadomości.
- Plusik na dole niedługo zostanie zastąpiony ikonką Reels i przeniesiony w lewy górny róg
- Pojawiła się ikonka sklepu (nieprzypadkiem w miejscu, do którego byliśmy przyzwyczajeni i było najczęściej klikalne…;)) – teraz możemy finalizować zakupy już bezpośrednio w instagramie dodając swoje dane płatności w ustawieniach – szybko i wygodnie.
W sklepie wyświetlają nam się produkty profili, które obserwujemy (wspieranie zakupoholizmu to jedno, ale czasem faktycznie zapomni się o jakiejś marce, a zbliża się jakaś okazja… psychologicznie piękny sposób, by nas nakłonić do wydania pieniędzy, lecz ogólnie już nie patrząc pod tym aspektem… fajnie uporządkowane :))
Tak wygląda mój podgląd sklepu według marek, które ja obserwuję. Możemy też przeglądać sklepy lub zasugerować się “wyborem redakcji”. Zdjęcie numer dwa to ustawienia płatności, w które wchodzimy klikając trzy poziome kreski w naszym profilu (prawy górny róg).
Najfajniejsza zmiana, z której mam nadzieję będę regularnie korzystać to… KATALOGI. Możemy dodać do swojego profilu katalogi widoczne dla wszystkich, w których POGRUPUJEMY swoje istniejące już posty według tematyki! GENIALNA RZECZ! Bardzo mi tego brakowało w tej aplikacji!
Oprócz grupowania postów, możemy też dodać katalogi produktów marek, które polecamy; lub miejsc w okolicy. Dzięki temu nie ginie nam to w regularnym feedzie a nasz odbiorca może wrócić do polecajek. Super sprawa dla twórców, bo mają więcej do zaoferowania markom, dając pewność, że do postu można wrócić w dowolnej chwili!
W oknie wyszukiwania będziemy mogli nareszcie wyszukiwać nie tylko # czy nazwy użytkownika, ale także SŁOWA KLUCZOWE! Instagram szykuje się na lepsze pozycjonowanie profili!
Wracając do katalogów: poniżej krótki samouczek jak dodać swój pierwszy katalog do profilu:

Klikamy w plusik w prawym górnym rogu, a następnie “KATALOG”
*gwiazdką oznaczyłam ikonę katalogu, która pojawi się w Twoim profilu gdy dodasz pierwszy katalog.

Teraz wybieramy typ katalogu, który chcemy dodać. Mamy 3 opcje:
- miejsca
- produkty
- posty

Ja pokażę Ci jak wygląda Tworzenie katalogu z postów. Gdy klikniesz tę opcję, wyświetlą Ci się posty, z których wybieramy te, z których chcemy stworzyć tematyczny katalog (np. przepisy).

Gdy już wybierzemy, musimy nadać tytuł KAŻDEMU JEDNEMU POSTOWI (podtytuł nie jest konieczny) aby po wejściu w katalog bez klikania w post było wiadomo czego on dotyczy.

Tutaj pokazuję Ci tylko jak wygląda cały proces: gotowy katalog możesz już zobaczyć w moim profilu. Dodałam także dla eksperymentu drugi, z produktami, które polecam. I tutaj uwaga: możemy dodawać bezpośrednio produkty z kont, które obserwujemy, nie muszą to być (ale mogą) nasze posty! Ja dodałam z konta manoki.pl (akurat te, przy których są moje zdjęcia).
Jak Ci się podobają nowe zmiany na instagramie? Na plus a może średnio? Daj znać! I leć zapisać swój pierwszy katalog – o czym będzie?